Nebojte se krachu cestovní kanceláře. V platnost vstupuje novela zákona o cestovním ruchu

26. červen 2018
Podcasty, rozhovory, příběhy Další podcasty, rozhovory a příběhy Pláž a dovolená

Dříve klienti dostali po krachu cestovní kanceláře odškodnění jen do výše jejího pojištění. „Teď bude náhrada plná, v souladu se směrnicemi EU,“ vysvětluje Jan Hejtmánek.

Novela zákona o cestovním ruchu vstupuje v platnost 1. července. Všechny cestovní kanceláře budou nově z každého prodaného zájezdu přispívat malou částkou do tzv. garančního fondu, ze kterého se potom budou doplácet peníze nad rámec pojistného plnění. „Cestovky si stěžují, že ty prosperující budou doplácet na ty, které fungují špatně. Ale na prvním místě je vždy ochrana klienta,“ zdůrazňuje šumperský právník.

Nebojte se reklamovat nedostatky své dovolené, v mnoha případech máte právo na odškodnění. U České obchodní inspekce je možné už dva roky vést mimosoudní řešení sporu, což je alternativa k tomu soudnímu. „Jde o bezplatnou službu, se kterou mám velmi dobré zkušenosti,“ říká Jan Hejtmánek z SOS-Asociace.

autor: voj
Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Lidský faktor jsem znal jako knížku, ale teprve s rozhlasovým zpracováním jsem ho dokonale pochopil...

Robert Tamchyna, redaktor a moderátor Českého rozhlasu Dvojka

Lidský faktor

Lidský faktor

Koupit

Točili jsme zajímavý příběh. Osoby, které jsme hráli, se ocitaly ve vypjatých životních situacích, vzrušující práce pro herce a režiséra. Během dalšího měsíce jsme Jiří a já odehrané repliky svých rolí žili. Fantasmagorické situace posledního dílu příběhu se staly naší konkrétní každodenností. V srpnu Jiří Adamíra zemřel. Lidský faktor byla naše poslední společná práce.“ Hana Maciuchová