Divadlo Šumperk žije. Ředitel Matěj Kašík má spoustu plánů
Dveře šumperského divadla jsou sice zavřené a část zaměstnanců je na home office, nicméně ti další jsou na místě, dodělávají to, na co v běžné sezóně není čas, připravují inventury a herci zkoušejí hru Testosteron s režisérem Romanem Groszmannem, ve které uvidíme i Matěje Kašíka.
V září měla v Divadle Šumperk premiéru úspěšná Králova řeč, další inscenace čekají na otevření divadel. „Zkoušet s tím, že nevíte, kdy bude premiéra, na to nejsou divadelníci zvyklí, museli jsme se v tom naučit pracovat,“ vysvětluje ředitel a herec v jedné osobě Matěj Kašík.
„Doufám, že bychom mohli začít hrát od ledna, třeba i pro menší počet diváků v sále,“ přeje si šumperský ředitel. Těšit se můžete na Babičku v hlavní roli s Olgou Kaštickou, mrazivou komedii Už je tady zas a detektivku Okno do dvora.
Tvorba dramaturgického plánu v Divadle Šumperk je podle Matěje Kašíka velká magie, při které se musí myslet na mnoho věcí. „V souboru je jen devět lidí, nejsme bohaté divadlo, nasazujeme hry, které ekonomicky zvládneme a taky se musíme soustředit na široké publikum od mateřských škol až po seniory, kteří tvoří nemalou skupinu předplatitelů.“ Uspokojit všechny v pěti inscenacích za sezónu není proto lehké. „Hrozně mě baví, jak divadlo roste, pořád se posouváme dopředu. Nejlepší ukazatel jsou diváci, kterých je každý rok v hledišti víc.“
„Moc bych si přál, aby se divadla otevřela, aby lidé nezapomněli a byli hladoví po kultuře, aby se svět vrátil do starých kolejí a abychom byli všichni zdraví a všechny ty neduhy porazili,“ dodává ředitel a herec Divadla Šumperk Matěj Kašík.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka


Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.