Paměť, její podpora a trénink
Většina lidí si pamatuje deset procent z toho, co čtou; dvacet procent z toho, co slyší; třicet procent z toho, co vidí; padesát procent slyšeného a zároveň viděného; sedmdesát procent z toho, co řeknou a devadesát procent z toho, co si vyzkouší prakticky. První čtvrteční dopolední Apatyka tohoto školního roku nabízí téma paměť a její trénování. Nezapomeňte!
Na špatnou paměť si v životě postěžoval patrně každý z nás. Opravdu "skleroza nebolí"? A kdy už přestává legrace - jak poznáme, že paměť opravdu neslouží, jak by měla? Jaké diagnózy naše kognitivní (poznávací, rozumové) funkce ovlivňují? Kde hledat řešení? Ptát se budeme klinického psychologa Pavla Koldy.
Cvičení paměti, mozkový trénink či moderně jogging se nejspíše hodí vždy a každému. Jak poslouží křížovky anebo sudoku? Je rozdíl v trénování paměti u relativně zdravých a třeba u pacientů s diagnózami jako deprese či Alzheimerova choroba?
V Apatyce však nabídneme i odkazy a tipy na aktivity a cvičení vytvářená cíleně pro posílení či zbrždění úbytku paměťových schopností. Podívejte se a trénujte:
http://www.vzpominkovi.cz/laicka-verejnost/kognitivni-rehabilitace/
https://www.cognifit.com/
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Kdo jste vy? Klára, nebo učitel?
Tereza Kostková, moderátorka ČRo Dvojka
Jak Klára obrátila všechno vzhůru nohama
Knížka režiséra a herce Jakuba Nvoty v překladu Terezy Kostkové předkládá malým i velkým čtenářům dialogy malé Kláry a učitele o světě, který se dá vnímat docela jinak, než jak se píše v učebnicích.